Het grootste deel van de bedrijven heeft het doel om te blijven groeien. Deze groei kan op verschillende manieren plaatsvinden. Denk bijvoorbeeld aan een groei in omzet, een groei in winst of bijvoorbeeld een groei in personeelsleden. Ondanks dat er tal van gebieden zijn waar je in kunt groeien zien we dat ondernemers het toch lastig blijven vinden om concrete groeiplannen door te voeren. Omdat dit voor veel ondernemers nog een lastige zaak is geven we je in deze blog enkele groeitips. We hopen dat je na het lezen van deze blog direct aan de slag kunt en deze tips in jouw onderneming kunt toepassen!
Buitenland
Als je merkt dat je markt in Nederland behoorlijk begint te verzadigen, dan is het buitenland een logische stap. Een van de eerste stappen die je zult moeten nemen is het in de arm nemen van een vertaalbureau. Een beëdigd vertaalbureau kan je namelijk helpen met het vertalen van al jouw bedrijfsuitingen. Denk hierbij aan de verschillende productteksten, websites et cetera. Het is hierin belangrijk om een beëdigd vertaalbureau in de arm te nemen. Deze zijn gekwalificeerd en hebben een stukje kwaliteitsgarantie. Je hoeft je dan geen zorgen te maken om de kwaliteit en je weet zeker dat jouw boodschap ook goed overkomt in de ‘nieuwe’ taal. Beedigd vertalen is wel iets duurder dan niet-beëdigd vertalen. Deze kosten zijn het echter, met het oog op professionaliteit, meer dan waard.
Nieuwe producten/diensten
Door nieuwe producten of diensten aan jouw bedrijf toe te voegen boor je waarschijnlijk een hele nieuwe groep potentiële klanten aan. Doordat je al een onderneming hebt is het redelijk gemakkelijk om je nieuwe product of dienst aan de man te brengen. Je kunt je huidige klantenbestand gebruiken om aan te voelen of er interesse is in jouw nieuwe product of dienst. Wanneer je merkt dat er vanuit jouw klantenbestand voldoende vraag is, dan is de kans behoorlijk groot dat er naast jouw huidige klantenbestand ook veel vraag naar jouw nieuwe product of dienst zal zijn. Daarnaast kun je je nieuwe product of dienst gemakkelijk promoten bij je huidige producten en diensten. Zo kun je samples meegeven of bijvoorbeeld kortingscodes uitdelen om de drempel tot aanschaf te verlagen.